Hvaler Kulturvernforening tildelt kulturprisen 2018

Til kveldens kulturkveld på Kornmagasinet var undertegnede invitert  til å presentere arbeidet til Hvaler kulturvernforening, en invitasjon jeg selvsagt tok imot med glede. Lite ante jeg at kvelden skulle avrundes med  tildeling av kulturprisen for 2018, nettopp til Hvaler kulturvernforening. Dette er  en hederspris til alle dem som uke etter uke, år ut og år inn stiller opp for kulturarven og for å skape kultur og opplevelser for fastboende og feriegjester. Dette er en hederspris til dugnadsgruppa i Brottet, dugnadsgruppa på Brekke skole, dugnadsgruppa i Arekilen og til alle dem som stiller opp som frivillige det være seg på arrangementer i Brottet, på bygdedagen og på julemarkedet. Dette er en pris vi er stolte over å få, og undertegnede takker på vegne av alle dem som har fått årets kulturpris. Se prisdiplomet og begrunnelsen for tildelingen under.

Det ble også tildelt to andre priser i kveld, dette til to verdige prisvinnere; Herman Rummelhoff med idrettsprisen på vegne av Hvalers meget gode skyttere og  til Helge Fredriksen som fikk hedersprisen “årets Hvalær”. Helge, en hedersmann som har lagt ned  et enormt arbeid både i Brottet, for idretten og for Lions. Vel fortjent Helge, vel fortjent Herman. Hvaler kulturvenforening gratulerer dere begge.

Paul H, Helge Fredriksen og Herman Rummelhoff, tre glade prisvinnere i kveld.