Premieren på Fyret er allerede utsolgt – går det mot rekordsesong i Brottet?

UTSOLGT PREMIERE

Brottet amfi kan i år markere den 15. sesongen med musikkteater, i år med “Fyret” et nyskrevet stykke på plakaten.

I løpet av disse 15 årene har vi opplevd mang en flott sesong. Nå håper vi at årets nyskrevne stykke om fyrfamilienes historie skal gi  oss nok en suksess. Så langt tyder det bra all den stund vi allerede nå kan notere at premieren er utsolgt. Derfor er vår gode oppfordring – bestill billetter i god tid og planlegg en ettermiddag der du kan slappe av i idylliske omgivelser både på Kystmuseet og i området ved Brottet.

Det som garantert også vil bli lagt merke til ved årets oppsetting, er at nettopp “fyret” som nå er under bygging vil bli et landemerke for området da dette etter avslutning av spillperioden vil bli en del av kystlekeplassen. Den fantastiske jobben som Brottunge-fedrene Ronny Larsen, Magnus Pettersen, Tom Kofoed, Trond Vidar  Refne, Thomas Johansen og Ragnar Windahl gjør i disse dager,  både med selve scenen og ikke minst det åttemeter høye fyrtårnet, er derfor verdt billetten alene.

Sceneanlegget alene , men det åtte meter høye fyrtårnet er i seg selv en opplevelse
HVALER SPEIDERGRUPPE FLYTTER TIL BROTTET

I musikkteateret “Fyret” er barn og unge gitt en sentral plass. Det vil også den nye Nordgårdsbrygga forhåpentligvis innebære for barn og unge. I samarbeid med Hvaler Kulturvernforening etablerer nå Hvaler-speiderne et mindre bryggeanlegg i Museumshavna for sine tre seiljoller. I kveld kom disse tre lette båtene på plass. I løpet av de neste ukene skal foreldrene så sette sammen et flytebryggesystem som skal gi en fast og skjermet bryggeløsning for den sjøbaserte delen av virksomheten.

Velkommen skal Hvaler-Speiderne være til det store og kreative fellesskapet som Brottet med Nordgårdsbrygga nå utvikler seg til å bli.