Byssa strandkafé

Driften av “Byssa strandkafé” i Brottet er et samarbeidprosjekt mellom Hvaler Kulturvernforening og enkeltmannsforetaket “Hvalerprofilen Paul Henriksen”. Dette har sitt utgangspunkt i at foreningen i i2021 investerte både tid og penger i å restaurere “kiosken” som tidligere kun har vært åpen i tilknytning til forestillingene i Brottet. I tillegg ble det blitt bygget et sjarmerende uteområde med plass til rundt 35 personer. Ønske var å utvide tilbudet til også å gjelde alle dere som går turer, har hytte på Hvaler, naboer i området og alle som for øvrig ønsker å bli servert en enkel rett og drikke i en historisk ramme ved Skjelsbusundet på Spjærøy.

Åpningstiden i “Byssa” er fra 12:00 til 17:00 på dager uten forestilling. På dager med forestilling utvides åpningstiden fra 19:00 til etter pausen på forestillingene.

Foran sesongen 2024 er menyen ennå ikke klar annet enn at vi også i år vil selge pølser, is, mineralvann, øl og vin. I tillegg er det under planlegging enkle retter som vårruller og pizza-snurrer ++.

Velkommen til en god opplevelse på Byssa strandkafe

Paul og Rita