Viken fylkeskommune med flott støtte til videre utvikling av Brottet amfi!

I 2020 har dugnadsgjengen ferdigstilt to nye lyd- og lystårn i Brottet amfi. Med støtten fra Viken fylkeskommune har vi økonomien på på lass for ytterligere tre tårn!

I november i fjor sendte Hvaler Kulturvernforening, via Hvaler kommune, søknad om spillemidler for å oppgradere tre lyd- og lystårn i Brottet amfi. Svaret kom for tre dager siden med en tilnærmet slik ordlyd; “søknaden er dessverre avslått da det var mange søkere i år og deres søknad nådde ikke opp, men søk gjerne igjen“. Svaret ble mottatt med oppgitthet og og frustrasjon siden vi nå var godt i gang med denne nødvendige oppgraderingen.
I dag ble det negative svaret snudd til overraskelse og glede da Viken fylkeskommune kommer med gladnyheten om at det er midler som likevel kommer oss til gode. Her er det grunn til å heise flagget og takke. Så langt har Viken levert med følgende beskrivelse av tildelingen:

“Tilsagn om midler til Hvaler kulturvernforening – Tre lystårn på Brottet amfi – Tilskudd til lokale møteplasser for frivillighet Vi har gleden av å meddele at Hvaler kulturvernforening får tildelt midler, på bakgrunn av søknaden for lystårn til Brottet amfi, datert 6.7.2020. Viken fylkeskommune innvilger tilskudd på 84 000 kroner. Søknaden ble sendt inn på ordningen for spillemidler til kulturarenaer, men nådde ikke opp for å motta tilskudd derfra. Vi fant imidlertid mulighet til å gi denne type tilsagn til prosjektet.”

Videre arbeid med utviklingen av kulturarenaen kan fortsette. Her har vi arbeid i lang tid. Er du av dem som har lyst til å slutte deg til dugnadslaget i Brottet, så er du hjertelig velkommen Vi er på plass hver mandag fra kl 10:00 “året rundt”