27287 71118

“Overskriften” er ingen lotto-rekke eller kodet melding, men derimot tall som  sier noe om den store veksten og oppmerksomheten Hvaler kulturvernforening er gjenstand for. Tallene forteller nemlig at i løpet av det siste året har 27287 personer besøkt nettsiden og gjort 71118 søk, det vil si at hver besøkende har gjort rundt 2,5 søk på nettsidens ulike sider.

På grunn av etablering av ny nettside i løpet av 2017 har vi ikke direkte sammenlignbare tall i forhold til tidligere år, men det vi kan slå fast, er at interessen for kunnskap om kulturvernforeningens mange aktiviteter er meget stor. Dette bekreftes også av antallet følgere på facebook som nå nærmer seg 1400. Også her har økningen vært gledelig stor. Dette er selvsagt hyggelig, og vi tar det som en stor tillitserklæring og et uttrykk for at vi jobber med saker og en tematikk som mange er interessert i, føler identifikasjon med og som er samfunnsbyggende på vegne av lokalsamfunnet Hvaler. Aktiviteten og engasjementet sto i 2017 på fire “ben” og vi beholder det samme fokuset i 2018 knyttet til:

• Brottet og Museumshavna
  • Gamle Brekke skole
  • Samarbeidsprosjektet med Hvaler kommune bl.a. om Festningsholmen på Akerøya
  • Informasjons- og formidlingsarbeid

Vi ser ikke bort fra at vi også senere i julen og romjulen vil komme med ytterligere informasjon på nett- og facebook-siden. Vi har nemlig fortsatt mer på hjertet selv i julemodus.

Med et bilde fra den julepyntede Emilstua på kystmuseet, ønsker vi alle våre medlemmer, støttespillere og trofaste følgere en god og fredfull julehøytid.

Paul Henriksen                                                                                                                                                Leder i Hvaler kulturvernforening