Kultur, natur og gode ord da Mundastua ble offisielt åpnet i dag

Det vanket mange godord både fra ordfører Eivind Borge og direktør Rune Svensson i Oslofjordens Friluftsråd da Mundastua ble offisielt åpnet i dag. Som den åttende kystledhytta på Hvaler og den 53. i Oslofjordområdet, går Mundastua ved Brottet inn i kjeden av svært populære lavpristilbud i attraktive og sjønære områder.  Mundastua, oppkalt etter fergekona Amunda, “Munda”, Johansen, er som kjent bygget av dugnadsgjengen i Hvaler kulturvernforening med støtte fra Østfold fylkeskommune.

IMG_9418 IMG_9435 IMG_9444 IMG_9445

Etter at ordfører i Hvaler Eivind Norman Borge, i flott sommervær,  hadde foretatt den offisielle åpningen av hytta, var det duket for Hvalerreker og kulturelt innslag på den nye (og halvferdige) brygga nedenfor kystledhyttene. Og hva var vel mer passende å servere inviterte gjester fra kommunen, OF, Forum for natur og friluftsliv, gjester på kystledhyttene og dugnadsgjengen enn Hvaler-reker og innslag fra Brottungane. Tomine Hanes-Krossby,  Cassandra Skår og Adam Olsen ga oss musikalske smakebiter fra en forestilling som fredag 8.7. har premiere i Brottet.

Når det gjelder bestilling av plass på Mundastua; med start på booking for rundt fjorten dager siden, har vi allerede passert 40 døgn. Mundastua vil, i likhet med Stenhoggerhytta og Klyven garantert bli en suksess i kystleden, lett tilgjengelig som den er både fra land og sjøsiden.