Premieren på musikkteateret Fyret er allerede utsolgt. Går det mot rekordsesong i Brottet?

PREMIEREN PÅ MUSIKTEATERET “FYRET” 10.07 ER ALLEREDE UTSOLGT

Vi er godt i gang med den 15. sesongen i Brottet, i år med musikkteateret “Fyret” på plakaten der rundt 40 barn, unge og voksene danner et spennende ensemble. I tillegg til at tematikken i dette musikkteateret pirrer både unge og eldre, er selve sceneanlegget verdt et besøk til Brottet i år. I flere uker nå har en flott gruppe av Brottunge-fedre jobbet med et sceneanlegg som bl.a vil inneholde et 8 meter høyt fyrtårn, et fyrtårn som også vil bli tatt vare på i etterkant av teaterforestillingen og gjort til en del av kystlekeplassen ved Brottet.

Det er Brottungefedrene Thomas Johansen, Tom Kofoed, Trond Vidar Refne, Ragnar Windahl, Ronny Larsen og Magnus Pettersen som står for årets sceneanlegg i Brottet, et anlegg som bør være en attraksjon i seg selv i et år der vi markerer Brottets 15. sesong.
Hvaler-speiderne på plass ved Norgårdsbrygga

Barn og unge har en sentral plass i årets musikkteater i Brottet. Gjennom en avtale mellom Hvaler Kulturvernforening og Hvaler-speiderne håper vi nå at også havneområdet vil gi muligheter for en mangesidig aktivitet for barn og unge.

I dag kom Hvaler-speiderne seiljoller på plass i området der foreldrene nå skal lage et enkelt bryggeanlegg med hjelp av flytebryggene vi har til rådighet.

Vi ønsker Hvaler-speiderne velkommen til et spennende og mangesidig samarbeid rundt kystens liv og historie – og sjøsikkerhet som vi vet speiderne er opptatt av.