Velkommen til bygdedagen på Kystmuseet, Nordgården, lørdag 8. juni

Styret i Hvaler Kulturvernforening  og Kystmuseet Hvaler har herved den store glede å invitere dere alle til bygdas dag på Kystmuseet lørdag 8. juni (pinseaften) kl 12:00 – 15:00. Om det i år er den 42. eller 43. gangen det inviteres til Bygdedag er vi litt usikre på. Sikkert er det i alle fall at dette har  blitt en god tradisjon  der du treffer de mange du ikke har sett på lenge, du kan kjøpe lokalproduserte produkter, historiske kart og lokalhistoriske bøker og i år få smakebiter fra musikkteateret “Fyret, årets oppsetting i Brottet. Rundt 40 barn og unge fra årets ensemble vil underholde. Våre venner i Hvaler musikkforening er selvsagt også et av de faste gode innslagene. Du møter representanter for Hvaler Hytteforening, Forbundet Kysten, Hvaler Bondelag og Hvaler Hagelag og mange, mange flere…. Ikke minst vil du møte et Kystmuseum der dugnadsgjengen har gjort en flott innsats gjennom flere måneder.

Programmet for bygdedagen er som følger:

Kl. 12.00: Korpset spiller
Kl. 12.15: Paul ønsker velkommen
Kl. 12.30: Hvaler Bondelag. Ordførerkandidatene setter poteter
Kl.  13.00: Kulturskolen underholder
Kl. 13.30: Innslag fra sommerens oppsetning Fyret – rundt 40 barn og voksene deltar

NB Parkering skjer som vanlig på P-plassen ovenfor Kystmuseet. I år vil det koste kr 50,- å sette bilen her. Du betaler selv direkte i kassa eller via Vipps til 15948. Vi stoler på dere som kommer med bil til bygdedagen.

Hjertelig velkommen til Bygdedagen 2019