“Scener” fra en dugnadsdag

Ombygging av scenen i Brottet pågår for fullt og før dagen var omme, var nær alle bord tatt ned. Deretter skal en del av bjelkene ned, før arbeidet med å bygge opp igjen scenen kan starte. Da i terrassert form med brede “trinn”, rundt 1,5 meter . Her Erling Olsen, Ole Cristian Bärnholdt, Åsmund Nilsen og Eivind Børresen.

En annen scene i dag var sivområdet der vi nå venter på klarsignal fra Hvaler kommune for å sette i gang for alvor. I dag gikk undertegnede gjennom sivet med kantklipper og fikk laget en gate der “stien” skal gå i en S-form over til Løkholmen i bakgrunnen. Håpet er å ha denne spektakulære veien klar før sommersesongen. Med unntak av mindre kulper med vann, er det mulig å gå nærmest tørrskodd gjennom sivområdet. Mao ingen druknings fare her.

Selv om selve fyrtårnet er ferdigbygget, nå også med plexiglass i fyrtårnet, gjenstår det noe finarbeid før Asbjørn Svendsby, Kåre Næss og Trond Valen Engblad kan sette to streker under “svaret”. Avslutningsvis vil det bli laget en ramme rundt fyrtårnet som igjen skal fylles med støtsand.