Åser på plass i varm høstsol

Åsene som underlag på taket kom i dag på plass på båthusets ene langside. På motsatt side nærmer vi oss avslutningen på arbeidet med veggen som også får vinduer.

Innleie av en såkalt saxe-lift, gjorde dagens arbeid med åsene til en langt mer sikker og mindre arbeidskrevende operasjon enn om dette skulle vært gjort med ren mannekraft. I løpet av dugnadsdagen kom samtlige åser på den ene siden av taket på plass. Nå starter snart arbeidet med å legge bord og papp på taket som igjen skal få “gammel” sten utlagt. Dette vil gi dette praktbygget, en flott finish.

Ragnar Holte og Andreas Pagander har hatt hovedansvaret for det krevende arbeidet på taket.

Kåre Næss, Asbjørn Svendsby og Trond Engblad er et effektivt team som etter avslutningen på teknisk tårn, nå har kastet seg over kiosken der arbeidet etter alle solemerker avsluttes kommende uke med nye luker på plass.

På På bildet til høyre gjør Steinar Pettersen og Eivind Børresen vurderinger på hva som skal skiftes ut av materialer på det gamle maskinhuset. Utgangspunktet er at minst mulig skal skiftes ut. Lærdommen fra restaureringen av gamle Brekke skole kommer godt med. Parolen er: Vær tro mot historien!