Bemerkelsesverdig og svært hyggelig respons på hjemmesiden

Hele 2016 – 32.000 besøk (klikk) og 10.000 besøkende

Så langt 2017 – 32.000 besøk (klikk) og 11.000 besøkende

I snitt har hver besøkende rundt tre klikk på  bloggen

Følgere på facebook: 2015 – 350

2017 –  1250

Vi håper og tror at det i hovedsak er bredden i temaene som har gitt grunnlag for den svært hyggelige responsen

I april 2011 ble de første innleggende publisert på kulturvernforeningens blogg, en blogg som senere ble fulgt opp med egen facebookside.  Etter en heller treg start har det år om annet vist seg å være en stigende interesse for det som legges ut; små og store blikk på det mangfoldig dugnadsarbeidet både i Brottet og på Brekke, gladnyheter om pengestøtte, hilsener fra besøkende på kystledhyttene, blikk på forestillinger i Brottet og ikke minst fokus på Hvalers og kystens liv og historie formidlet både i tekst og bilder.

I vinter besluttet vi å fornye kulturvernforeningens blogg gjennom ny adresse og ikke minst gjennom nytt design på siden. Vi fikk god hjelp til dette av fagmannen Tage Fosse. Dette ga en eventyrlig  respons både på blogg og facebook. Som tallene over viser, har vi så langt i år hatt like mange  klikk på sidene (besøk) som i hele fjoråret. I tillegg har antall følgere på facebook blitt mangedoblet. Hva skyldes så dette? Det hele og fulle bildet har vi ikke, men etter alle solemerker er årsaken knyttet til flere forhold:

• fornyet design og nettadresse
  • facebook er linket – dvs at stoff som legges på bloggen knyttes samtidig til facebook
  • siden formidler interessant og positivt stoff for et bredt publikum – både fastboende, hyttegjester og andre.
  • media følger oss tett
  • sidene oppdateres flere ganger i uka
  • vi bringer nyheter og tips også om andre organisasjoners kystkulturelle arbeid
  • det formidles i all hovedsak positive nyheter

Vi ser ingen grunn til at veksten skal slutte her. Tvert imot håper vi å ha skapt en plattform for informasjon som vil grunnlag for ytterligere oppmerksomhet om foreningens arbeid og kystens historie

I vår glede over økende oppmerksomhet har vi hele tiden fokus på å forbedre informasjonsarbeidet. Derfor ber vi om tilbakemeldinger både på det vi har gjort så langt, og ikke minst ber vi om forslag til områder der vi kan forbedre oss.