Bli med oss på bygdedagen 8. juni og på musikkteateret “Fyret” med premiere 10. juli.

Brottets 15. sesong , blir en spennende sesong med nytt musikkteater. Forestillingen “Fyret” med premiere 10. juli og oppfølgende forestillinger 14., 17., 19., og 24. juli , er et musikkspill det stilles store forventninger til.  I tillegg til disse forestillingene skal det som alltid også gjennomføres en  generalprøve og en førpremiere (8. og 9. juli).

Til disse forestillingene trenger vi et korps av frivillige for å bemanne kiosken (5 personer), parkering (4 personer) og for vakthold i området  (2 personer).

Bygdedagen pinseaften 8. juni

Også i år arrangerer Hvaler Kulturvernforening, i samarbeid med Kystmuseet Hvaler, den tradisjonelle bygdedagen med et rikholdig program bl.a. med innslag fra forestillingen “Fyret”. I tillegg er det salg fra en rekke “boder”, som på bildet over der du kan kjøpe historiske kart fra Hvalers øyer. Ikke minst er det på bygdedagen du garantert får den gode praten med en sambygding “du ikke har sett på lenge” .

Selv om en fast gjeng fra kulturvernforeningen og Kystmuseet alltid stiller opp, trenger vi frivillige også her bl.a. for salg av mat og drikke (6 personer) og for “stabling av biler” på parkeringsplassen (4 personer fordelt på to lag – betaling via Vipps eller direkte i kassa). Parkeringsavgiften i år er for øvrig på kr 50,-

Vi håper nå at du melder deg på som frivillig enten til forestillingene (Fyret), der du får gratisbilletter til før-forestillingene (8. eller 9. juli) eller til Bygdedagen.

Ønsker du å være med oss på disse folkerike dagene – meld deg via epost til : paulh@online.no, på mobil: 41463771 eler til undertegnede via Facebook.