Bygdedagen 2022 – kun en måned igjen!

I samarbeid med Østfoldmuseene arrangerer Hvaler kulturvernforening den tradisjonelle bygdedagen lørdag 4. juni (pinseaften), i år med et større program enn tidligere. Les mer om dette under plakaten.

Gjennom årets arrangement, der vi markerer Frivilligheten år, åpner vi også et nytt kapittel i bygdedagens historie gjennom å ta i bruk både det flotte området på Nordgården (kystmuseet) og området vi kaller Brottet kystkultursenter Den nye gangstien mellom kystmuseet og Brottet legger til rette for et slikt omfattende arrangement der det både blir mulig å besøke de gamle bygningene på Nordgården med låven og Emilstua, møte frivillige lag og foreninger, oppleve utdrag fra “Lysglimt i mørke ” i Brottet, se de nyrestaurerte bygningene fra stenhoggertiden, besøke Båtbyggeriet med losskøyta “Arnt Otto” ,se stolte skuter ved Nordgårdsbrygga og seilas i Skjelsbusundet i regi av Maritime Center. Hvaler musikkforening er som alltid med oss og vi håper å få til salg av mat og drikke både på kystmuseet og i Brottet. Med oss er også ordfører Mona Vauger som vil foreta den offisielle åpningen av den nye gangstien.

Den nye gangstien mellom kystmuseet og Brottet kystkultursenter blir åpnet av ordfører Mona Vauger på bygdedagen. Stien bidrar til å legge til rette for et bredere program under bygdedagen enn vi tidligere har hatt muligheten for

Er du medlem av en frivillig forening som ennå ikke har meldt seg på, kontakt undertegnede eller Gunn Hedberg så finner vi en plass for dere.