Den 45. bygdedagen på Hvaler ble ikke annet enn en drømmedag!

For de mange som jobber med bygdedagen, og spesielt for komiteen med Anne-Lise Eriksen i spissen, er det fantastisk å oppleve en slik bygdedag som den vi har fått være med på  i dag med over 20 grader + , vindstille og mange hundre fornøyde mennesker. Vi drømmer hvert år om en slik dag – i dag var den der til fulle.

Årets bygdedag, den 45 i rekken, er tradisjonen tro, et samarbeidsprosjekt mellom Kystmuseet Hvaler og Hvaler kulturvernforening. Selv om vi også i år kunne notere et lite overskudd, så er målsettingen med bygdedagen først og fremst å vise bredden i lokalt organisasjonsliv gjennom deltagelse fra Hvaler Hagelagt, Hvaler bondelag (fraværende i år), bueskytterne, Jeger- og fiskerforeningen, DS Hvaler etc, og gi lokale forfattere og kulturarbeidere muligheten til å profilere seg. Sist , men ikke minst ønsker vi at folk skal ha det hyggelig, spise vafler og pølser, drikke kaffe og brus og dernest ha den gode samtalen med folk som ikke har møttes på lang tid. I så måte var dette dagen da ikke bare bueskyttere, men også arrangørene Kystmuseet Hvaler og Hvaler kulturvernforening traff blink.

Årets store attraksjon på bygdedagen var filmfotograf Kjell Vassdals utstilling av bilder tatt av personer og miljøer på Hvaler på  70-tallet. Vassdal skal senere i år stille ut de samme bildene på Skjærhalden.

Fredriksstad Blad dekket også  årets bygdedag.  Under finner du link til FBs 12 bilder fra bygdedagen.

/www.f-b.no/kultur/kystmuseet/hvaler/bygdedag-i-stralende-sol-pa-hvaler/s/5-59-1120479/5-59-1120479