Dugnad med et “lag” av betong

Av og til kan et utsagn tolkes på flere måter, så også overskriften for å betegne dagens opplevelse i Brottet; dugnadsgjengen som en bunnsolid gjeng med entusiaster på et bredt arbeidsfelt og det rent konkrete da vi fikk levert betong til sålen på servicebygget. ” Laget av betong” står seg mao godt i begge betydninger

Ikke stup fra brygga! Du går dypere enn du tror

På Løkholmen utenfor Brottet kystkultursenter har dugnadsgjengen laget en fin badebrygge med stige for å bedre bademulighetene i området, som mangler en god strand. Imidlertid er det så vidt grunt utenfor denne brygga at dette ikke er stedet for å stupe med de skadene det kan medføre. Derfor har vi i dag fått opp en liten infotavle som forteller at dette ikke er stedet for stup. I tillegg skal vi få på plass en redningsbøye på stedet. På bildet under er det Åsmund Vågslid som har montert opp advarselen om å stupe fra brygga.

På flere “arenaer” går også arbeidet sin gode gang i forberedelsene for sommeren, både med å montere opp avleggeren av Roseslottet på Tryvann som i år vil få flere bilder. Det som kommer i tillegg i år er bilder av installasjonene som Eimund Sand, Vebjørns bror, har stått for.

For øvrig er det jobber også å gjøre i selve amfiet for dugnadsfolket. Dette i form av å utbedre gangveier og maling av rekkverk. Reparasjon av en badestige sto også på dagens dugnadsprogram, det samme med videre malerarbeid på Takaka, vår populære landfaste lekebåt.

Nytt besøk av MS Hvaler til Nordgårdsbrygga

Godt å se at MS Hvaler igjen er i drift, enn så lenge bare i form av en prøvetur, men også med en slik tur et godt stykke på vei mot full drift, selv om dette realistisk sett først kan skje på sensommeren. I dag var anløp til Nordgårdsbrygga noe av det den driftige dugnadsgjengen her også må øve på, da denne brygga vil bli en av hovedanløpsstedene. Siden brygga ligger i et sund (Skjelsbusundet) der både vind og strøm kan skape problemer, er det godt å ha øvd også på denne delen av sjømannskapet.