Dugnadene på kystmuseet i full gang igjen. Les Arnt Otto Arntsens hyggelige beskrivelse.

Selv om aktiviteten ved Østfoldsmuseenes avdelinger, herunder Kystmuseet Hvaler også er stengt grunnet Korona-situasjonen og årets bygdedag for første gang på rundt 45 år er avlyst, så går nå dugnadsarbeidet her sin gode gang med flere prosjekter både når det gjelder vedlikehold og utvikling av det vakre området på Nordgården. Arnt Otto Arntsen, mangeårig styremedlem i Hvaler Kulturvernforening, leder denne dugnadsgruppa. Nytt av året er opparbeidelsen av urtehagen som nå pleies under ledelse av Elisabeth Nordang. På bildene under Carl Erik Madsen, Gunn Karin Karlsen, Frode Jørgensen og Ragnar Holte.

Hei alle venner med flere.
Liten melding fra dugnadsarbeidet på Kystmuseet Hvaler de siste uker med koronarestriksjoner.
Onsdag 11. mars var siste gang før restriksjonene ble satt i verk og i forståelse med Kystmuseet og Østfoldmuseene ble den organiserte dugnadsvirksomheten stilt i bero. Noe arbeid er blitt utført i perioden av enkeltpersoner og det har vært bra. Se bilder av Ragnar og Frode som har gjort my bra jobb i den tida. Veien ned til museet er kraftig utbedret, det er blitt hogd ved og drevet stubb-bryting. Se bilder nedenfor.

Den 20. april startet vi opp igjen, vi var 5 – 6 personer og arbeidet i små grupper på forskjellige oppgaver og hold god avstand. Vi var ute hele tiden og spiste lunsj ute med god avstand. Vi startet med diverse vedlikeholdsoppgaver.

Nå er den tradisjonelle Bygdedagen, som normalt avholdes pinseaften avlyst pga av forbudet med samling av mange folk. Det gjør at arbeidet utover våren blir enklere å planlegge og ikke styrt av forberedelsene til Bygdedagen.

Onsdag 29. blir det ny dugnad i kontrollerte former!

Med hilsen Arnt-Otto