Dugnadsgjengen med stentøff innsats mellom bygene.

Etter morgentimer med styrtregn, var det stor spenning knyttet til om yr.no  var på lag med værgudene og stoppet regnet før dugnaden på taket av Amfigrotta skulle starte kl 13:00 i dag. Og værgudene slo til som yr hadde annonsert. Kl 13:00 kom sola og Thor Bjønnes med traktor lånt fra Huser gård og gjorde fjerning av flere tonn med sten til en enkel “match”. Med effektive jobbing av ti mann og traktor i skytteltrafikk med stenskåler var taket ryddet på to timer. Det verker nok i skuldre og nakker på de ni som lempet sten, men det er kroppsbyggende “smerter” og taket er klargjort for oppstart kommende mandag med legging av tredekke på den nærmere 150 m2 store flaten. I første omgang blir dette ikke dette en takterrasse, men kulturvernforeningen vil nok senere søke kommunen om legge til rette for en avgrenset  terrasse. Det viktigste er nå at vi får lagt et tredekke og utformet alle vegger og sidestykker på en måte som blir estetisk. Hvordan taket for øvrig kan utvikles må bli et spørsmål i “etappe” nummer to.

I løpet av to timer ryddet Jan Appelgren, Tom Buskoven, Steinar Pettersen, Arnt Otto Arntsen, Per Christiansen, Thor-Ivar Olsen, Leif Hansen, Erling Olsen og Paul H taket for sten. Takk til Huser gård og Thor Bjønnes som  kjørte stenen til deponiet like ved. Mange timer spart med denne hjelpen!