Dugnadslogg uke 48

Selv om vi nærmer oss jul med stormskritt, er det fortsatt fullt dugnadstrøkk på alle dugnadsarenaene, det være seg på Gamle Brekke skole, i Brottet, på kystmuseet og i prosjekt Arekilen Bildene under sier sitt om bredden i arbeidet der totalt 22 personer hadde møtt fram.

Bildene fra Brottet over viser stor aktivitet knyttet til både istandsetting av trapper og rekkverk, stensetting ved Amfigrotta og området der det nå skal bygges en ny tretribune bakerst i anlegget. I tillegg skal dagens “tekniske tårn” rives for å gi plass til et nytt tårn. På jobb denne dagen var Helge Olav Lilleheier, Thor-Ivar Olsen, Steinar Pettersen, Jan Appelgren, Jan Arntzen, Erling Olsen,  Kennet Baarstad, Leif Hansen og Paul H.

Også på Brekke var det full aktivitet der rengjøring, maling, istandsetting av etasjeovn og ny kjøkkenbenk og skap kom på plaSS. I tillegg til Knut Hjortland, Kjell Ole Brobakken, Paul H, Frode Lund, Ragnar Holthe og Petter Wistner, var Eivind Børresen , Yves og Kikki Huysmann på jobb.

Julemarkedet, som i år arrangeres den 8. desember, var i fokus da dugnadsgjengen, med spesielt ansvar for kystmuseet på Nordgården, møttes på onsdag. Opprydding, god forankring av juletreet og diverse oppheng for markedet var blant arbeidsoppgavene som Carl Erik Madsen, Gunn Karin Karlsen, Arnt Otto Arntsen, Harald Hansen, Anne-Lise Eriksen og Rolf Hagen fikk på plass.

Også i forhold til prosjekt Arekilen var det aktivitet, ikke i praktisk form , men i form av planlegging der vi nå står foran byggemelding for fugletårnet som skal plasseres ved den nye Arkimedesskruen som vil stå ferdig i 2020. Går det som vi håper, vil plattingen og fugletårnet stå ferdig i 2019.