Dugnadsmanndag der tunge tak er tatt og våren trykker på.

Dagens dugnad i Arekilen og  Brottet  ble «velsignet» med godt arbeidsvær, snø og is er borte, sola bryter igjennom og det er anledninger der «jakka blir kastet». Da kommer arbeidsgleden og replikkene sitter løst. Det bor mye folkehelse i slike arbeidsøkter.

Denne «sherpagjengen» har i dag tatt en stor og viktig jobb i forhold til å realisere plattformen inne i Arekilen der spesielt fugleinteresserte, men også de mange andre som vil nyte stillheten og naturverdiene, kan skue ut over våtmarksområdet. Robert Andresen, Leif Bertelsen, Trond Bergersen, Roar Sørensen,  Geir Ove Haug, Kåre Næss, Ragnar Holte, Carl Erik Madsen, Dag Thorenfeldt og Kai Hermansen (foto) bar materialer inn til området der de snekkerkyndige nå skal utfolde seg.  En tung og viktig bør er tatt.

Rundt regnet 100o dugnadstimer i året står denne gjengen i Brottet for. Dette i form av vedlikeholdsarbeid og her på bildene over ved å utbedre fasilitetene for publikum og skuespillere. Nye, og forbedrede rekkverk er på plass, mens den nye tribunen bakerst i anlegget nå også tar form. I neste etappe, sannsynligvis etter sesongslutt i Brottet, venter arbeid med utbedring av tårnene i anlegget der ett skal rives for å bygge nytt, de andre forbedres med nye porter i forkant. Det siste både for større sikkerhet for publikum og for å lette arbeidet for de som skal operere lyd og lys i tårnene. I dag jobbet følgende med dette: Steinar Pettersen, Jan Appelgren, Helge Olav Lilleheier, Ole-Christian Bärnholdt, Thor-Ivar Olsen, Jan Arntzen, Jan Vassdal og Paul H, mens Kennet Baarstad og Erling Olsen retter om stensettingen i inngangspartiet (Arntzen-svingen).