Dugnadstrøkk i “påskevær”.

Mandagens dugnad måtte avlyses grunnet snøvær og utrivelige arbeidsforhold, da mye av det som gjøres er utearbeid. I dag så “verden” annerledes ut med strålende sol og flotte forhold for øvrig. Gjengen på ni mann var fordelt på fire arbeidsområder. Det ble lagt plater på deler av veggene i kjøkkenet  i Amfigrotta for å hindre ødeleggende vannsprut og søl, arbeidet med barnesikringer på hemsen i kystledhyttene ble ferdig, parkeringsskilt ble montert og i “Billetten”, billettkiosken ved Brottet startet arbeidet med å renovere denne innvendig. Alt med fokus på den hektiske sesongen vi har foran oss.

Nydelig “påskevær” ga en flott ramme for en mangesidig dugnad her representert ved Erling Olsen, Ole -Christian Bärnholth og Thor-Ivar Olsen.

Flere foreldre med små barn som har gjestet kystledhyttene ved Brottet har etterlyst sikring på hemsen, et populært sted å sove og ha det gøy. Kun et strøk maling unna, så er denne sikringen på plass på alle tre hyttene, flott utført av Thor-Ivar Olsen

En gang seilte de til sjøs sammen på “Barber” av Tønsberg, en av Wilhelmsens båter. Her var Leif Hansen “chief” og Jan Vassdal  motormann. Nå jobber de “gamle” kollegene dugnad sammen,  i dag med å renovere billettkiosken, “Billetten”, innvendig. Billetten er styrehuset på den gamle fiskerbåten “Torglimt”.
Det gamle styrehuset på Torglimt sto i mange år på kystmuseet før det ble klargjort for “avreise” til en ny hverdag som billettkiosk i Brottet