En dugnadsdag i møte med veggen og annen god fremdrift

Det er mange , men ikke alltid hyggelige, tanker en gjør seg med vårsol en mandag midt i januar. Når det er sagt, så skal det også sies at været er på dugnadfolkets side i disse dager der arbeid på tårn og i området rundt amfiet går for fullt. Elleve mann var på jobb i dag og vi er foran skjemaet med tanke på at minst to av tårna MÅ være klare før det “blåses” for ny sesong.

Steinar Pettersen og Karl Erik Dalstrøm på stillaset kan notere at tårnet er hevet til riktig nivå. På teknisk tårn jobber Thor-Ivar Olsen og Asbjørn Svendsby med å legge panel på bakveggen på 1. etasje. Av sikkerhetgrunner (stor fallhøyde), så lages og males veggen før den blir reist i sin hele lengde (5,20)

Mens gutta i tårna gjør sine gode fremskritt, så jobber andre av oss på bakkenivå, i disse dager med opprydding og forskjønning som vi håper mange skal glede seg over både i form av stensetting, et mer ryddig område og med anlegg av grønne vekster som plantes i store og nedsenkede plasttønner.

Fire store plastdunker ble i dag gravd ned i stein og jordmassene. Planene er å plante krypeiner i disse. I området rundt er det fjernet store menger gammel “moro” hvorav et stort lass ble kjørt til Sandbakken og mye ble brent. På bildene her Ragnar Holte, Tom Buskoven, Kennet Baarstad og Kent Johannessen i aksjon.

Jeg har tidligere nevnt den fine stensatte muren ved inngangen til Brottet. Nå har også stenen med kobberplata som ble montert som takk til sponsorer, næringsdrivende og dugnadsarbeidere som stilte opp for å gjøre Brottet ferdig i 2005, kommet på en lang mer fremskutt plass.

Som nevnt er det nå meget godt fremmøte på dugnadene i Brottet, og det viser seg i god fremdrift. Jan Appelgren kan så som representant for denne flotte gjengen som møtes hver mandag kl 10:00 og avslutter ca kl 14:00. At det er godt oppmøte, betyr imidlertid ikke at vi gjerne ser at flere stiller opp. Er du av dem som kunne tenke deg å delta i dette mangesidige arbeidet der TRIVSEL er et viktig forhold, så bare ta kontakt – vi har arbeid til alle.