Glohete Brottet forbereder seg på en varm sesong

Som tidligere fortalt står musikkspillet Brottsjø på plakaten i Brottet kommende sommer. Forrige gang dette stykket var på plakaten var i 2009 og 2010 da med Kulturværste AS som eneansvarlig for oppsettingen. I år settes dette musikkspillet opp i fellesskap av Kulturværste AS, Hvaler Barne- og ungdomsteater og Hvaler kulturvernforening. Dette innebærer at vi står sammen om forberedelsene og deler overskudd og evt. underskudd. Skal Brottet fremstå som en viktig kulturarena i fremtiden, også i regional sammenheng, tilsier det at vi også må bære med oss en viss økonomisk risiko.

Kulturvernforeningens bidrag er å sørge for at scenen blir utvidet med en “brygge”, mens Barne- og ungdomsteaterets bidrag er å få på plass en stor “skute”. Med en temperatur på over +26 grader var det en glohet ramme dugnadsfolket hadde for den flotte innsatsen i kveld.

På bildene over: Thomas Jacobsen og Sigmund Skår i samtale med scenograf Ida Fredriksen om “lengde og bredde”, mens Monica Hultmann er i full gang med dekket på skuta. Dugnadsgjengen for øvrig ( Leif Hansen, Ole Christian Bärnholdt, Petter Wistner og Thor-Ivar Olsen) startet i kveld arbeidet med  en utvidet scene, eller som den skal fremstå i spillet , som brygga der mye kan skje………………….