Julemarked på kystmuseet 9. desember

Merk deg datoen 9. desember, da åpner Kystmuseet Hvaler og Hvaler kulturvernforening igjen dørene for julemarked på den flotte Nordgården. Foto: Knut Sandmo

Ønsker du å oppleve god gammeldags julestemning? Da er julemarkedet på Kystmuseet noe for deg. Kystmuseet Hvaler og Hvaler kulturvernforening inviterer til julemarked i historiske omgivelser på Kystmuseet lørdag 9. desember kl. 12-15. Her ligger rammene godt til rette for å oppleve hvordan man feiret jul på Hvaler i gamle dager, og du kan få et innblikk i både stenhoggerens jul og sjømannsfamiliens jul. Stuene er pyntet til jul etter lokale tradisjoner og innbyr til en stemningsfull og nostalgisk opplevelse. Enkel bevertning med hjemmelaget og tradisjonsrik julebakst. På låven holder museumsbutikken åpent og det er anledning til å se utstillingen «Velkommen ombord! Sjømenn fra Hvaler forteller».
Tradisjonen tro fylles museumstunet med spennende markedsboder hvor lokale produsenter selger julevarer av alle slag. Midt på markedsplassen er julegranen tent, og det inviteres til gang rundt treet med juletoner fra Hvaler Musikkforening. Ellers vil det være aktiviteter for barn, demonstrering av gamle håndverkstradisjoner, stemningsfull julemusikk og servering av mat og drikke.

Biler fra tidligere års julemarkeder – Foto: Paul H.

Kystmuseet Hvaler og Hvaler kulturvernforening