MS Skjærhalden med historisk ankomst til Nordgårdsbrygga

I en tid med dispensasjonsbehandling av den nye Nordgårdsbrygga er det mange som mener mye om den flotte brygga – og bra er jo det.

Usikkerheten i situasjonen til tross, for oss som er “tett på” prosjektet er det likevel gledelig å se hvor mange som i disse dager  finner grunn til å bruke brygga for å fiske, ha en lang frokost (kystledhyttene), for solbading, som turmål og klargjøring av båten.

I dag kunne vi notere en liten , men likevel viktig historisk begivenhet da MS Skjærhalden, den gamle sliteren bygget ved Glommen mek verksted i 1948,  ankom Nordgårdsbrygga. Foranledningen til MS Skjærhaldens ankomst var bryllupet som i dag ble feiret i Amfigrotta ved Brottet, og som en  flott intro til selve festen ble gjestene tatt med på en rundtur i Hvaler-skjærgården. Dette viser igjen hvilke muligheter og det potensial som ligger i denne brygga både for ren rekreasjon, men også for næringsutvikling der det å selge Hvalers egenart som kystkommune står i sentrum.