NIPAS AS har nominert oss – Stem fram Hvaler Kulturvernforening og Stiftelsen DS Hvaler!

Det Fredrikstad baserte entreprenørselskapet NIPAS AS, med flere prosjekter bak seg på Hvaler, bl.a. på Dypedal (boliger), Dypedalsåsen (servicebygg) og Hvaler Ungdomsskole, har utlyst en spesiell og spennende konkurranse der vinneren blir kåret på selveste julaften!

Konkurransen går ut på at vi har blitt oppfordret til å komme med et prosjektønske der NIPAS’ 40 ansatte skal jobbe med dette prosjektet på en felles dag kalt “NIPAS-dagen”. I samarbeid med Stiftelsen DS Hvaler har Hvaler Kulturvernforening spilt inn vårt felles ønske; å få bygget en større sjøbod, ca 20 kvm, på Nordgårdsbrygga ved Brottet. Håpet er å få realiserte dette i 2021, et år da kulturvernforeningen fyller 50 år og DS Hvaler kommer i drift.

Sjøboden skal legge til rette for at DS Hvaler får Nordgårdsbrygga som ett av sine hovedanløpssteder, og tjene som depot for utstyr til båt, mannskap og gjester. I tillegg skal denne sjøboden være et viktig bidrag for videre utvikling av en brygge som er stilt til rådighet for allmennheten. Gjennom nevnte tiltak skaper to betydelige kulturhistoriske organisasjoner en felles plattform for kulturaktiviteter og næringsutvikling.

Vi håper du støtter oss i denne konkurransen – gå inn på linken under og stem på prosjektet kalt Hvaler Kulturvernforening. Du finner avstemningsmuligheten nederst på siden,

Knut Alnæs Paul Henriksen Stiftelsen DS Hvaler Hvaler Kulturvernforening