Sorgtung, verdig og varm avskjed med Arnt Otto Arntsen

Rundt 150 inviterte (grunnet koronasituasjonen) familiemedlemmer og venner var i dag samlet i Brottet amfi for å si farvel til Arnt Otto Arntsen, den kunnskapsrike hedersmannen som har lagt ned flere tusen dugnadstimer både i form av praktisk arbeid og som styremedlem i Hvaler Kulturvernforening. Gjennom sitt mangesidige arbeid fremstår Arnt Otto som en av nestorene i det kulturhistoriske arbeidet på Hvaler.

En gjennomført god minnetale ble holdt av Humanetisk-Forbuds Gunn Hedberg, med påfølgende taler av sønnen Anders, barndomsvennen Rolf Utgård og undertegnede på vegne av Hvaler Kulturvernforening. Hvaler Trivselskor ga styrke til et arrangement som var flott tilrettelagt av Annes begravelsesbyrå i en, for dem, uvant, men spennende og intim arena

Barndomsvenn Rolf Utgård og nestoren i vårt kulturhistoriske arbeid, Jan Arntzen, var av de mange som var med for å gi Arnt Otto det siste farvel.
En seilbar modell av en Hvaler-skøyte anno 1880 håper vi å ha klar i 2024. Skøyta skal bære Arnt Ottos navn.

I undertegnedes minnetale kunne jeg melde at styret i Hvaler Kulturvernforening, i samråd med arbeidsgruppa for prosjekt “Hvalerskøyta”, har besluttet at skøyta skal bære Arnt Ottos navn. “Dette for å ære vår gode venn og initiativtaker til prosjektet”.

Hvaler Kulturvernforening takker

I forbindelse med kunngjøringen om Arnt Ottos begravelse, besluttet Gunn Karin og familien at det ble gitt åpning for å gi en gave til kulturvernforeningen. På vegne av foreningen takker jeg for familiens beslutning. En stor takk går selvsagt også til alle dere som har gitt et samlet beløp på flere tusen kroner, et beløp som vil bli øremerket nettopp prosjekt Hvalerskøya som Arnt Otto var initiativtaker til.