Vår i lufta ga ny giv i dugnadsarbeidet

Selv om dugnadsgruppa på Kystmuseet har tatt noen fridager, ga “vårværet” denne uka nytt trøkk i dugnadsarbeidet i Brottet der arbeidet på nye trapper, rekkverk og tribune gikk for fullt på mandag. Plassene på tretribunen øverst i amfiet har vært av de sist solgte og dermed “minst populære” selv om det er svært god oversikt over spillområdet herfra. Nå forsterker vi tribunen samtidig som det lages en god vindskjerming. Dette håper vi publikum merker seg og med det bidrar til å gjøre nettopp disse plassene mer attraktive

Blir arbeidsforholdene tilnærmet like gode i ukene som kommer blir vi ferdig med denne delen av arbeidet i løpet av mars. Deretter venter arbeid bl.a. med kystlekeplassen der flere “apparater” forhåpentligvis kommer på plass i løpet av våren.

Ole-Christian Bärnholdt, Jan Vassdal, Jan Appelgren, Steinar Pettersen, Thor-Ivar Olsen, Tom Buskoven, Helge Olav Lilleheier, Kennet Baarstad, Jan Arntzen og Paul H var mandag i full gang med videre arbeid på trapper og ny og bedre skjermet tribune.

På Brekke skole går arbeidet videre med stormskritt, ikke minst takket være Eivind Børresens daglige innsats i tillegg til den ukentlige dugnadsinnsatsen fra den faste gjengen. Nå har den gamle og ærverdige huset også fått sitt “green room” i 2. etasje –  stilfullt malt i grønt med restaurerte vinduer fra 1700-tallet. Kjell Ole Brobakken ivrig dugnadsarbeider og leder for venneforeningen gleder seg over resultatet og ser fram til  å ta i bruk 2. etasje  fra 2020.

Å male inne i de gamle kjøkkenskapene hører også med til, ikke det mest bekvemme arbeidet, noe bildene over illustrerer der Kjell Ole Brobakken og Ragnhild Nordengen og undertegnede ligger, sitter, kne står og vrir malerkoster i “utilgjengelige” hjørner. Men tommelen opp for kjøkkenet i 2. etasje som i fremtiden skal stå til disposisjon for allment bruk.