Alt klappet og klart – Velkommen til ny sesong i Brottet kystkultursenter

I dag var det siste samling for dugnadsgruppa i Brottet før en velfortjent ferie. Med det kan vi notere et nytt halvår med store innsats og nærmere 2000 arbeidstimer. Da ikke medregnet alt som gjøres ut over de faste mandagene. Med dagens innsats er det gjort klart for å si velkommen til en ny og mangfoldig sommer det være seg til gjester på kystledhyttene og til Byssa strandkafé, til våre venner med båter i havna og til ny oppsetting i Brottet i år også med åpning av utstillingen med 20 bilder fra Roseslottet.

I dag ble bildene fra Roseslottet montert i utendørsgalleriet, fram til åpningen torsdag 22.06. tildekket med et stort seil

Dette var også dagen da de siste bildene som forteller om stenhoggerperioden ble montert opp. Som tidligere fortalt er de aller fleste av disse tatt ut av en video laget av NRK i 1966. Ett bilde kalt “Stener for brød”, forteller kort om stenhoggernes arbeidsforhold og behovet for organisering.

Også i selve amfiet er det satt prikken over i’en gjennom å feste nummerskilt på publikumsplassene, malt rekkverk , vasket scenen og ferdigstilt arbeidsplattingen rundt det vi kaller “teknisk tårn”, senteret for lys og lyd.

Da er det bare en ting å si: VELKOMMEN TIL DEN 18. SESONGEN I BROTTET