Dugnad betyr også de små og spennende steg

img_0806

Petter Wistner har forært den nye brygga to benker laget i verkstedet hjemme på Viker. Takk til Petter fra alle oss som snart kan nyte en stille stund ved Skjelsbusundet på flotte benker laget av en meget dyktig møbelsnekker.

Dugnader, det være seg i området ved Brottet eller på Brekke, tilsier  ikke alltid de store og synlige endringene, men arbeidet som gjøres kan være viktig nok for å komme videre.  I kveld betød det ferdigstilling av takstolene til ny sjøbu,  samt klargjøring for start på arbeidet med uteplass og rullestolrampe på kystledhytta Klyven .

img_0794 img_0796

Da vi ryddet under kystledhytta (tidligere stenhoggerbrakke) fant vi både et spesielt par årer og fire godt bevarte “vogner” eller ruller for frakt av stenblokker .  Disse vil nå bli tatt godt vare på og inngå i en samling av gjenstander og verktøy fra den 90 år lange perioden med stenindustri i området ved Nordgårdsbrygga.