Dugnadsdag der ny “dør” for samarbeid ble åpnet

Arbeidet med Amfigrotta går sin gode gang både med innkledning av veggene og plattingen på taket. På bildet til venstre sluttfører Steinar Pettersen og Tom Buskoven arbeidet på veggen som vender mot veien. I arbeidet med  “plattingen” er også fremdriften god der Leif Hansen, Thor Ivar Olsen, Paul H og Jan Appelgren i dag fikk lagt adskillelige kvadratmeter. Den øvre delen av taket avsluttes førstkommende mandag, men fortsatt er det rundt 60 kvadratmeter som skal dekkes. M.a.o. vi har jobb til mange og det lenge.

Kulturvernforeningen styrker samarbeidet med Hvaler Hagelag
I forbindelse med gjennomføringen av Kulturminnedagene tidligere i høst ble det etablert kontakt mellom Hvaler kulturvernforening og Hvaler Hagelag både med tanke på informasjonstiltak knyttet til Eplefestivalen og muligheten for bruk av lokalitetene i Brottet. I dag var det derfor duket for en test av Amfigrotta da det nyvalgte styret hadde lagt sitt møte hit.

Styret i Hvaler Hagelag, her ved Vibeke Varborg Opsan, Roar Syversen,  Kristine Norsted, Kirsti Knudsen, Elisabeth Nordang og Mariann Hovda “prøvekjørte” i dag Amfigrotta som mulig nytt møtested for hagelagets styre- og medlemsmøter.