Elektrisk stemning på Brekke i dag

På årets nest siste dugnadsdag var det bokstavelig talt “elektrisk stemning” på gamle Brekke skole. Nettpartner har vært på plass og koblet på strøm inn; alt kontrollert og i orden. M.a.o. et historisk kapittel også dette. Det er lenge siden det var “lys i pærene” her. Dette betyr at vi kan få en viss varme i huset i vinter noe som både er bra for de som skal jobbe her og ikke minst for husets “trivsel”. De nye stikkontaktene som er avbildet over, skal imidlertid etter hvert skiftes ut. Det er nemlig mulig å få kopier av gamle kontakter etc. som tilfredsstiller dagens krav til standard. Vi satser på at dette kommer på plass i det historiske bygget.

Strøm inn” innebærer imidlertid ikke et fullstendig anlegg. Nå starter derfor arbeidet med å søke økonomiske midler, slik at vi får lagt kabler og øvrige installasjoner rundt om i huset. Dette er et område der de antikvariske myndighetene ikke gir  støtte, slik at her må vi “lete” lange andre veier. Denne problemstillingen har vi også når det gjelder vann- og avløp. Men, vi er optimister som alltid og er fornøyd med fremdriften. Den “elektriske stemningen” fra i dag, tar vi med når vi snart går i gang med forberedelsene til et nytt dugnadsår der vi også inviterer deg med bl.a. til å det omfattende arbeidet med å male tak og vegger.