Flagget til topps med fanfare på Brekke 17. mai – bli med oss kl 07:30!

I dag ble den nye ti meter lange flaggstanga påført linoljesparkel av Eivind Børresen for så å bli gitt de siste strøk med hvitmaling. Deretter venter feste til den nye høyreiste stenen i hagen. Så vidt vi vet har det aldri tidligere vært flaggstang på denne eiendommen.

Dugnadsarbeidet på gamle Brekke skole har nå pågått i temmelig nøyaktig to og et halvt år. Mye har skjedd siden taket ble lagt om høsten  2017. Få var det som den gang tenkte på at vi en dag skulle heise flagget på en nyrestaurert skole. Fokuset var de “små steg” og håpet om at entusiasmen, som var der fra starten av, kunne vare ved.

Vi er fortsatt ikke i mål da mye gjenstår, men som tidligere fortalt, vi er foran skjemaet og målsettingen er å åpne første etasje som kystledhytte allerede i 2019.

17. mai skal flagget heises for første gang på Brekke til fanfare av trompetister fra Hvaler musikkforening. Denne viktige symbolhandlingen skal selvsagt markere nasjonaldagen, men også signalisere at den ny “vår” venter for det gamle skolebygget. Denne historiske flaggheisingen skal finne sted kl 07:30, m.a.o. en halv time før den tradisjonelle flaggheisingen på rådhuset.

Bli med oss på denne historiske flaggheisingen på Brekke 17. mai kl 07:30.