Fra 24,9 grader til 35,1grader i løpet av en god dugnadslørdag

Vi snakker ikke verken om ekstrem sjøtemperatur eller temperatur i lufta, men om “riktig” takvinkel i forhold til reguleringsplanens bestemmelser. Siden takvinkelen skal være mellom 33 og 38 grader var vi nødt til, delvis å demontere taket for å justere vinkelen. Med kyndighet og “kirurgiske grep” ble dette imidlertid gjort i løpet av dagens dugnad

Så får vi håpe og tro at “rette myndigheter” sier seg fornøyd med resultatet på bua som skal bidra til å holde orden på brygga både i forhold til nødvendig utstyr og som bod for kompressoren vi har investert i. Om økonomien tillater ønsker vi å bygge flere slike buer på “nye Nordgårdsbrygga”, dette for å betjene den flåten som er invitert til å ha kaiplass her.

Sola, som vi tidvis fikk besøk av,  innbød  til årets første malingsstrøk. Den nye uteplassen på kystledhytta Klyven fikk sitt første strøk Falu rød. I tillegg er den nye rullestolvennlige døra nå på plass og kan åpnes for de første gjestene 7. april. De to andre hyttene åpner allerede 24. mars.

Dugnad er også ensbetydende med den gode praten og kaffen. Tone Bergerud Eriksen er en viktig person i det “bakkemannskapet” vi har med oss – Tone en av “gutta”. Mandag er vi klare igjen.