Gamle Brekke skole – bli med inn lørdag 7. juli 12:00 – 15:00

På kveldens samling på Brekke: Kjell Ole Brobakken, Birgit Sandstrøm, Marianne Antonsen, Irina Bjørnvald, Eivind Børresen, Hanne Ørdal, Ragnhild Nordengen, Johan Jervel og Paul H.

Som beskrevet en rekke ganger er det et stort dugnadsarbeid som utføres på gamle Brekke skole hver onsdag under ledelse av Eivind Børresen. Det som kanskje ikke er like godt kjent er arbeidet som venneforeningen står for knyttet til fargevalg, arrangementer, pengeinnsamling, planlegging av interiør osv.

I kveld var det nettopp flere av disse aktivitetene som sto på dagsorden da venneforeningen, ledet av Kjell Ole Brobakken, hadde samling på skolen som de siste månedene har blitt betydelig oppgradert innvendig gjennom et omfattende malerarbeid.

.

Kjøkkenet er det rommet som først blir ferdigstilt. Her gir Paul H gulvet det første strøket med grunning

På kveldens møte var det tid både for avklaring av “detaljer” som bevaring av “skolebarnas graffiti” i svalgangen og fargevalg i det som vil bli møtesalen i 2. etasje. Det som også sto på sakskartet  denne kvelden var sommerens publikumsarrangement 7. juli:

“Bli med inn på gamle Brekke skole”

Dette er et arrangement der publikum skal få  anledning til å se huset innvendig og selvsagt få informasjon både om fortid og fremtid for dette historiske bygget. Det vi også inviterer til, er å støtte arbeidet gjennom å kjøpe gamle skoleplansjer og kart, historiske Hvaler-kart og et rikt utvalg av  “lopper” det bør bli rift om.

Vi tillater oss til slutt en oppfordring: Har du “antikviteter” eller annet av verdi som kan gi viktige penger i kassa for restaureringsarbeidet, er vi svært takknemlig om du donerer dette til oss i forkant av arrangementet den 7. juli!