Gutta i røyken

Dagens dugnad i Brottet hadde flere gjøremål. Et av disse var å få brent opp gamle restmaterialer, reklameplakater, møbler  etc. som har hopet seg opp over flere år. Mye er kjørt på Sandbakken, i dag gikk resten opp i røyk, i et aldeles flott høstvær som bestilt både for bålbrenning og andre gjøremål.

Hele dugnadsgjengen tro til da ekene ble tatt på land i dag; Thor-Ivar Olsen, Asbjørn Svendsby, Helge Olav Lilleheier (i “Lille Gule”), Tom Buskoven, Leif Hansen, Steinar Pettersen, Arild Johannessen , Jan Arntzen og Paul H.

Senhøstes arbeid  betyr også opptak av de to gamle ekene som stilles til rådighet for gjester på kystledhyttene, et tiltak mange av gjestene benytter seg av. For noen, både store og små, er dette første gang de er i en robåt, for andre betyr en tur med eka å ta opp igjen gammel kunnskap. Uansett er dette en type formidling av kulturarven vi har stor tro på – vern og læring gjennom bruk.

For øvrig går det raskt fremover med legging av et tredekke på taket av Amfigrotta. Vi er nå over halvveis på det rundt 130 m2 store taket. Om økonomi og været er på vår side i ukene som kommer, er målsettingen å ha lagt hele dekket før vinteren for alvor setter inn.