“Guttane som ikke går av veggen for å ta et tak”

Ut denne uken er det fortsatt temmelig stille i Brottet, men allerede fra kommende helg er det fullt trøkk i amfiet med intensive prøver både på barneforestillingen  Pinocchio (premiere 6.7.) og En Midtsommer Natts drøm (premiere 14. 7.). Utenfor amfiet er det derimot  fullt trøkk for å få anlegget oppgradert. Helt ferdig til premierene blir vil heller ikke i år, men de som kommer for å se forestillingene vil oppleve et anlegg som har gjennomgått store forandringer siden i fjor. Dugnadsgjengen har ytterligere to dagers innsats igjen (onsdag og mandag) før mannskapet tar seg en vel fortjent ferie.  Kveldens innsats innebar et stort skritt i arbeidet med å kle Amfigrotta inn. Onsdag og mandag legger vi et nytt alen til dette stykket.

Steinar Pettersen (bildet nederst til høyre) signaliserer “vel blåst” for i kveld  etter at Helge Olav Lilleheier, Arild Johannessen, Per Christiansen, Bjørn Hoff  og  Paul  H har kommet et langt stykke videre med å kle inn Amfigrotta. Vi er fornøyd, og håper at de som skal benytte området i sommer, deler denne opplevelsen med oss.

Kveldens dugnad hadde også andre ingredienser. Thor Ivar Olsen gjorde ferdig styrhuset på Takaka, skuta i kystlekeplassen.  I tillegg var  en av våre nære samarbeidspartnere på “besøk”. Jarle Larsen og hans firma Al Elektriske fungerer både som en faglig veileder og som tilrettelegger. Her for å starte arbeidet med å sikre  kystledhyttene og Museumshavna en god el-forsyning.

Hyggelig er det at kystens voktere “måka”, eller som de sier i Utgårdskilen, “måken” følger oss tett. Inspirert av “måkens” interesse for dugnadsarbeidet og kaffepausen spesielt , flyr vi videre. Vi ses allerede onsdag!