Hvaler Hytteforening melder seg inn i Hvaler Kulturvernforening

Hvaler Hytteforening har i mange  år stått fram som en flott støttespiller for kulturvernforeningen både gjennom å slippe oss til med informasjon i medlemsbladet Hvaler Nytt, og med direkte støtte både til kystlekeplassen og innkjøp av sitteunderlag og materiell for øvrig i Brottet. Det denne mangesidige støtten viser, er at svært mange av Hvalers hytteeiere og deres familier er levende opptatt av Hvaler historie og kultur.

Hvaler Hytteforening, ved økonomiansvarlig John Gundersen, meldte denne uka hytteforeningen inn i Hvaler kulturvernforening

Sist uke kom det et nytt bevis på hytteforeningens støtte til kulturvernforeningens arbeid og engasjement da foreningen tegnet medlemskap, slik organisasjoner også kan i være i vår forening. Vi tar dette som en stor tillitserklæring og et bevis på at vi dermed når ut til både fastboende og fritidsboere. Det er imidlertid ikke første gang at hyttefolket viser sin støtte på denne måten. Liatoppen Hyttevel på Skjelsbu, er en aktiv velforening av hytteeiere som tidligere har meldt seg inn.

Vi setter stor pris på den støtten som hyttefolkets organisasjoner utviser på denne måten og håper nå at flere av de aktive velforeningene “rundt om” følger opp med tilsvarende støtte. Kr 400,- pr år er prisen for et slikt organisasjonsmedlemskap.

Sitteunderlag til publikum i Brottet er et av mange bevis på hytteforeningens støtte til kulturvernforeningens arbeid