Hvaler Kulturvernforening avlyser dugnader og årsmøte og sier JA til dugnad!

For mange av oss er det å gå på dugnad en del av livskvaliteten. Her har vi et godt fellesskap og vi skaper noe for samfunnet vi er en del. I tillegg og ikke minst så bor det mye folkehelse i den aktiviteten som dugnadene gir oss. Det å avlyse dugnadene, i første omgang til over påske, sitter derfor langt inne. Når vi likevel går til det skritt å gjøre det ( ny dato tirsdag 14. april), så er det for å følge opp den nasjonale dugnaden som myndighetene lokalt og sentralt sterkt anbefaler. Begrepet “dugnad” får for de fleste av oss med det en ny dimensjon. Forhåpentligvis vil et slikt felles løft føre oss tilbake til normalen og gi oss som enkeltpersoner og samfunn noen erfaringer som vi kan kjenne igjen fra 17. mai-talene om nasjonalt fellesskap og solidaritet.

Etter årsmøtet i 2019 kunne Arnt Otto Arntsen, Anne-Lise Eriksen og Paul Henriksen ønske Gunn Hedberg velkommen som nytt styremedlem. Hvem som skal styre foreningen i året vi er godt i gang med, gjenstår å se da årsmøtet berammet til 24.03 nå utsettes.

Hvaler Kulturvernforening avlyser også årsmøtet som var planlagt tirsdag 24. Også dette i tråd med myndighetenes anbefalinger, og den oppfølging som lag og foreninger gjør i disse dager. Vi tar en ny vurdering over påske for å se om det er mulig, i løpet av påfølgende uker, å avholde møtet. En utsettelse til høsten, slik bl.a. Østfold Historielag nå gjør, er også av de mulighetene vi eventuelt vil vurdere.