Klart for bygdedag på kystmuseet lørdag 3. juni

Det er mange vakre “eventyr” på Hvaler i denne flotte førsommertiden. Ett av disse “eventyrene” er bygdedagen på Nordgården på Spjærøy, tradisjonen tro pinseaften, i år 3. juni. Dagen arrangeres som tidligere i et samarbeid mellom Hvaler kulturvernforening og Kystmuseet Hvaler.

Programmet for dagen er det som følger:

Kl. 12.00: Korpset spiller.
Kl. 12.15: Åpning av bygdedagen v/Paul Henriksen
Overrekkelse av gave fra Hvaler hytteforening v/ Mona Flemmen, leder i Hvaler hytteforening
Presentasjon av kulturminneplanen for Hvaler kommune v/prosjektansvarlig Anette Hansen
kl 12:45 Brottungær med innslag fra årets oppsetting Pinnochio
kl 13.30: Kulturskolen og SFO opptrer
kl 14.00- 15.00: vadgruppa trekker vad i Skjelsbusundet – se bildet av fiske med vad ca 1910 (Asker).
Museet holder åpent. Salg på låven og i Emilstua.

Salg av gamle Hvalerkart.
Salg av plansjer og kart fra Hvalerskolene

Salg av pølser, mineralvann, kaffe/te og vafler.
Hvaler Bondelag er på besøk med dyr, Hagelaget selger planter og rabarbrasuppe, Jeger og Fisk har aktiviteter for barn.

Vi håper å se mange av dere på bygdedagen den 3. juni.

DEL GJERNE DENNE INFORMASJON MED VENNER OG KJENTE BÅDE I HYGGELIG LAG, OVER “GRINDA” OG PÅ SOSIALE MEDIER