Kommunal tautrekking i Brottet

Stort engasjement under dagens kommunale tautrekking i Brottet.

Tautrekking er ikke en ukjent “sportsgren” i kommunal sammenheng. Dette skjer “daglig” både innad i administrasjonen og mellom administrasjon og politikere. Det var imidlertid en ganske så annerledes tautrekking som fant sted i kommunal regi i Brottet i ettermiddag da Hvaler kommune arrangerte sin “høsttur” for ansatte og ledelse. Ja hele 12 timer tilbragte kommunenes folk i Brottet og Amfigrotta, først med ledersamling i Amfigrotta der  tunge kommunale temaer var satt på dagsorden, dernest med aktiviteter  i strandområdet der alle ansatte var invitert. Her med grilling, lek og den gode samtalen i en av ettersommerens  flotteste dager. Neste uke er det politikerne på Hvaler som inntar Amfigrotta da med utfordrende diskusjoner om budsjettet for 2017 og økonomiplanen til og med 2020.

img_0263 img_0270 img_0277 img_0283 img_0285img_0266

Hvaler kommunes ansatte viste med all mulig tydelighet at det er mulig å ta hele området med Brottet og Museumshavna i bruk både for møtevirksomhet og sosialt samvær.

For Hvaler kulturvernforening er det svært hyggelig at Hvaler kommune legger sine møter og aktiviteter nettopp til det området vi utvikler innenfor vår felles forvaltningsavtale (Avtale mellom kulturvernforeningen og Hvaler kommune gjeldende i 50 år). Det som imidlertid også er viktig å gi som signal er følgende: Gjør som Hvaler kommune, bruk området vi utvikler. Bruk det til å oppleve kulturaktiviteter i Brottet, lei deg inn i Amfigrotta om du har noe å feire,  ta barna med til kystlekeplassen, lei deg plass på en av kystledhyttene eller ta den nye brygga øyesyn – bare for å nyte stillheten ved Skjelsbusundet.

Kort sagt: Velkommen til å bruke området og de lokaliteter som vi utvikler.