Med stormskritt nærmer vi oss en ny kystledsesong

Hvaler Kulturvernforening er en stolt eier av hele fire kystledhytter, tre hytter ved Brottet (Spjærøy) og en på gamle Brekke skole (Kirkøy). Totalt snakker vi her om 18 sengeplasser. Med dette antallet hytter er kulturvernforeningen den største driveren av kystledhytter ved Oslofjorden (62 hytter), et samarbeid vi har med Oslofjordens Friluftsråd https://www.oslofjorden.org/hytteoversikt .

I sesongen 2019, den første med utleie på Brekke, kunne vi notere totalt 301 utleiedøgn til 987 personer. Med 60% av inntektene er dette en viktig del av driftsgrunnlaget for foreningens mangesidige virksomhet. Samtidig gleder vi oss over å kunne bidra til relativt rimelige sjønære overnattingsplasser for mennesker som søker nærhet til natur og friluftsliv og som kanskje ikke har økonomi til å ha egen hytte. Inntil fem døgn kun du leie disse flotte stedene der du ikke bare har nærhet til sjøen, men også flotte turalternativer og lekeplasser tett ved. Her får du vår, sommer og høst de beste feriemulighetene (utleieperiode fra påske og ut oktober).

Er dette interessant for deg og familien? Da bør du være raskt ute for å sikre deg plass. Booking for 2020 starter 11. februar for medlemmer og 13. februar for alle andre. Begge dagene kl 10:00.