Rekordstart for kystledhyttene ved Brottet

Hyttene ligger sjønært ved Skjelsbusundet, med fine leke og bademuligheter. Her finner du også den populære “Kystlekeplassen” med bl.a. en gammel skøyte og “verdens største” hummerteine og fiskeruse.

Fredriksstad Blad i overskrift 7.3. “Alle” vil leie kystledhytter”. Ja, det kan også Hvaler kulturvernforening bekrefte etter bookingstart i går for støttemedlemmer i Oslofjordens Friluftsråd . Selv med en del oppstartsproblemer for OF på åpningsdagen, kan vi på våre tre hytter  ( Stenhoggerhytta, Klyven og Mundastua) notere hele 64 bookede døgn allerede etter en dag. Dette i perioden fra april til oktober. I morgen 8.3. starter så booking for ikke-medlemmer. Er du interessert, gå inn på OF’s hjemmeside : https://www.oslofjorden.org/. Selv om vi selvsagt er meget godt fornøyd med en slik start, er det store muligheter fortsatt for leie av disse tre hyttene som ligger kloss ved vannet på Spjærøy.

Hyttene er enkelt, men smakfullt innredet, med to sengeplasser nede og to på hemsen. To tradisjonsbåter (eker) ligger ved brygga tett ved til bruk for “kystledfolket”.

Det vi kort kan si om kystledhyttene ved Brottet er følgende:

• Som medlem i OF betaler du kr 750,- pr døgn – ikke-medlem kr 880,-. 60% av døgnprisen tilfaller Hvaler kulturvernforening og er en viktig inntekt for oss.
  • Hyttene har alle fire sengeplasser
  • Du kan leie hyttene i maks 5 døgn
  • Selv om det er kort avstand mellom hyttene, har alle tre skjermede uteplasser.
  • Flotte muligheter for lek i området bl.a. på “Kystlekeplassen”
  • På to av hyttene (Stenhoggerhytta og Klyven) kan du ha med husdyr
  • Klyven er tilrettelagt med rampe for rullestolbrukere. Denne hytta fikk også ny og godt skjermet uteplass i 2017.
  • Det er tilgang til hyttene både fra land og sjøsiden (egen båtplass)
  • Det er flotte tur- (kyststi) og bademuligheter i området
  • Fra den nybygde Nordgårdsbrygga er det gode fiskemuligheter.
  • I tillegg til utedo, er det toalett og dusjmuligheter i Amfigrotta (Brottet) tett ved.

Da er det bare å si velkommen til et opphold ved Skjelsbusundet på Spjærøy. Du vil garantert få en flott opplevelse her, uansett årstid.