Stinn brakke i Amfigrotta i kveld der sanggleden “løftet taket”.

To konserter i løpet av halvannet år kan knapt kalles en tradisjon. Med kveldens allsangkonsert i Amfigrotta med Smaalenenes Spellemannslag vel gjennomført, er det imidlertid  mye som tyder på at det nå er skapt et miljø og en interesse for å holde denne sangtradisjonen ved like gjennom oppfølgende  konserter.

Med Anne-Lill Adamsen Reff og Knut Sandmo som solister, ble et sangglad publikum på rundt 50 trukket med i kjente og kjære sanger hentet fra den nordiske sangtradisjonen “fra Prøysen til Taube”.

“Dette gjør vi gjerne igjen” var omkvedet både fra oss i Hvaler kulturvernforening og fra godt fornøyde musikere og sanger i Smaalenenes Spellemannslag. Selv om det var stinn brakke i kveld, skal vi nok klare å gjøre Grotta “enda stinnere” ved neste korsvei. Gled dere til neste gang!