Varm dugnadskveld med stor bredde og engasjement

30.05. a-laget30.05 Tønnis Sørensen

For oss som samler på små og litt større historiske poenger, så var denne kvelden  med å bidro til denne samlingen. Ny veranda kom på plass på Mundastua og dette var også kvelden da vi kunne ønske Tønis Sørensen med Effie M som første båt velkommen til det nye bryggeanlegget, selv om dette er langt fra ferdig. Tønis var ikke snauere enn at han trakk i kjeledressen og tok del i bryggearbeidet – se under.

30.05. over og under dekk30.05. Inngangen

På brygga ble det arbeidet både over og under “dekk”, “under dekk” ble det satt opp nye sidesperrer ( Carsten Henriksen og Tønis Sørensen). mens Kennet Baarstad , Egil Hauge Pedersen og Asbjørn Svendsby la nye meter med dekke.

I Brottet foregår det også intenst arbeid både på og utenfor scenen. Under ledelse av Jan Arntzen jobber Thomas og Marcus med å lage overbygg i inngangspartiet til Amfigrotta. Dette mens det er fullt kjør med prøver til årets oppsetting på “Brottungær”.

30.05. Prøver i Brottet

Det flotte bygget på scenen er satt opp av fedrene til barna som skal være med i årets stykke. Imponerende både i arbeidsinnsats og med tanke på den prangende sommerboligen Monrad Fløte, i Nils Vogts skikkelse,  skal bebo i årets oppsetting; “Fløte på nye sommereventyr” .

En slik varm før-sommerdag med yrende liv er sjarmerende, utforende og livgivende. Et privilegium for de mange som var med i kveld.