Vi “tråkler” oss videre – start på etappe to på Grottataket i dag.

Med målsettingen om å ha  taket på Amfigrotta dekket med treverk før snø og is legger seg, jobber vi oss i god fart fremover. Nærmere 70 m2 er nå på plass, og vi går nå løs på de neste 60. Nye forsyninger med materialer kom i dag med sjåfør Kai fra Bygger’n, vår “faste” leverandør gjennom flere år nå. Her hører det med å takke Hans Petter Delås og hans folk på Byggern både for alltid hyggelig samarbeid og “hyggelige priser” som gjør det mulig for en frivillig forening å holde jevn fart i arbeidet.

Et nytt lass med materialer ble løftet på plass på taket i dag.

Hovedtaket over Grotta er nå dekket med terrassebord. I dag startet arbeidet med taket over toalettene. Jan Appelgren, Steinar Pettersen, Tom Buskoven, Thor-Ivar Olsen og Leif Hansen er  her i full gang med arbeidet. Det vil bli et temmelig endret og langt penere bygg som møter publikum når det åpnes for neste sesong i Brottet.

Høstrydding i området ble det også rom for i dag. Ikke få lass med gamle kulisser, materialer, møbler og “skrot” ble lagt på bålet. Erling Olsen og Paul H var vel fornøyd etter tre tiders bæring og løfting i “gammel moro” Noe av poenget med ryddingen var også å lage åpen vei for gravemaskin nå det etter hvert skal graves grøft for fiberkabel til anlegget.