Budsjett 2017 – 260 døgn. Ny prognose 2017 – 300 døgn

Vi snakker om kystledhyttene Stenhoggerhytta, Klyven og Mundastua ved Brottet, tre av de mest populære hyttene i hele Oslofjord-området. Da Hvaler kulturvernforening vedtok sitt budsjett for 2017, hadde vi et berettiget håp om å leie ut 260 døgn totalt i 2017. Når vi nå starter høstsesongen er allerede 285 døgn booket via Oslofjordens friluftsråd (OF), vår gode samarbeidspartner vhttp://www.oslofjorden.org/portal/page/portal/of .

Erfaringsmessig er det også mange som ønsker å tilbringe høstdagene i et flott skjærgårdsmiljø, ikke minst gjelder dette i høstferien. Derfor er det et berettiget håp om at vi skal kunne nå 300 døgn før vi stenger dørene 1. november. Uansett, vi går mot en rekordsesong for utleie av kystledhyttene ved Brottet i 2017.

Hva er det så som gjør disse hyttene så populære ? Via tilbakemeldinger til OF, reaksjoner vi kan lese av hyttebøkene og ikke minst i samtaler med folk, er dette først og fremst knyttet til at hyttene:

• ligger lett tilgjengelig både fra sjø og landsiden
  • ligger alle sjø nært og idyllisk til
  • gir muligheter for bading og fiske både fra landsiden og fra båt
  • har to fine eker som er mye benyttet
  • er fint tilrettelagt for barnefamilier der lekemulighetene er mange
  • gir mulighet til å ha med hund (Stenhoggerhytta og Klyven).
  • gir muligheter for overnatting i tilknytning til arrangementer i Brottet og Amfigrotta
  • hyttene er knyttet an til merket kyststi

Stenhoggerhytta, Klyven og Mundastua ligger idyllisk til ved Skjelsbusundet der  du både kan oppleve rolige dager med familien eller kombinere oppholdet med kulturopplevelser i Brottet eller familiearrangementer i Amfigrotta.

Vi er langt fra ferdig med årets sesong, men har allerede klart for oss små , men viktige forbedringer i forhold til neste sesong. Til dere som er interessert i å leie: Følg med på kulturvernforeningens hjemmeside eller nettsidene til OF der booking finner sted fra november http://www.oslofjorden.org/portal/page/portal/of/kystleden?displaypage=TRUE&element_id=16217 . Dato kunngjøres senere.