Bygg reis deg – bygg bli hvor du er!

To vidt forskjellige bygg og med vidt forskjellige utgangspunkt for dugnadsarbeidet denne mandagen gir grunnlag for den noe spesielle overskriften. På kystmuseet er arbeidet med garasjen til lekeplassens “Gråtass” i full gang. Grunnarbeidene er unnagjort og i kveld kunne vi starte på reisverket. Målet er å få garasjen ferdig før vinteren setter inn. På bildet er den glade gjeng med Thor Ivar Olsen, Arild Johannessen, Erling Olsen og Ole Christian Bärnholdt i full gang med arbeidet på det som skal bli “porten” til lek og moro.

I Brottet er utgangspunktet for dugnadsgjengen et langt annet. Her er det utglidning i deler av grunnen som er bakgrunnen for et omfattende arbeid med stålbinding, armering og det som skal bli forskalling for en mur som nettopp skal sikre oss mot videre sprekkdannelser og ødeleggelser spesielt på toalettbygget. Kennet Baarstad, Leif Hansen, Steinar Pettersen, Tom Buskoven, Jan Appelgren og Jan Arntzen møtte til dagens “dagskift” i Brottet.