En stor takk for et stort bidrag til Hvaler kulturvernforening!

Det er vel kjent at Hvaler kulturvernforening har mange og gode støttespillere både i næringslivet, i det offentlige og i form av ulike organisasjoner og stiftelser. Som regel får vi et lite forvarsel om at en gave er på vei, men denne uken kom det over 12.000 inn på foreningens konto som ikke umiddelbart kunne forklares. Forklaringen kom imidlertid etter noen dager da Norsk Tipping kunne melde at dette var et delbeløp fra grasrotandelen og at vi i 2018 kan bokføre over 28.000,- , dette som avsetning fra personer rundt oss som tipper eller spiller på Lotto og som har besluttet at grasrotandelen skal gå til arbeidet i Hvaler kulturvernforening.

På vegne av alle som er engasjert i foreningens arbeid er det bare en ting å si:  hjertelig takk for en fantastisk gave. Det at vi blir tilgodesett på denne måten varmer og motiverer til ytterligere innsats det være seg på Gamle Brekke skole, i Brottet, i Arekilen, på festningsholmen (Akerøya) og i de mange andre aktivitetene vi deltar i for å fremheve og bevare Hvalers historie og kystens kulturarv.

På vegne av styret og dugnadsgruppene