Bygging gjennom prøving og feiling

Det er et gammelt og vel anerkjent pedagogisk prinsipp at en lærer og utvikler seg gjennom prøving og feiling. I så måte er dugnadsarbeidet  en “arena” hvor dette i høyeste grad er tilstede. I så måte gjelder dette også arbeidet som nå pågår med å rydde vekk sten som har blitt lagt på taket og mot veggen på Amfigrotta. Mange timers innsats i form av å hente og legge ut stenskåler blir nå reversert når vi etter mange rådslaginger  erstatter stenen med treverk. Dette arbeidet startet vi på i dag og etter alle solemerker vil den siste veggen (mot nord) bli dekket med panel neste mandag.

I gruppa sten og sten og atter sten; Thor Ivar Olsen, Steinar Pettersen, Jan Appelgren , Jan Arntzen og Paul H.

Sten handlet det også om i den andre  dugnadsgruppa som var i sving i dag. Rad for rad legger Leif Hansen, Kennet Baarstad og Erling Olsen svenskestenen sirlig på plass. I sommer var det mange hyggelige tilbakemeldinger på at det skjer mye i og rundt Brottet fra et år til et annet. Selv med mye prøving og feiling aner det meg at dette også vil bli reaksjonen når vi neste år åpner for ny sommersesong og innrykk av gjester og publikummere til området