“En sommer er over” – for lengst. I dag var tiden inne for opprydding

Ekene (jolle) som er til disposisjon for kystledhyttene ble i kveld satt på land etter en lang sesong
Ekene som er til disposisjon for gjester på kystledhyttene, ble i kveld satt på land etter en lang sesong. “Lille Gule”, foreningens gravemaskin, tok utfordringen på strak arm og løftet ekene på land for klargjøring for ny sesong.

De siste gjestene på kystledhyttene har “sjekket ut”, ekene som har blir brukt  av glade barn og foreldre på kystledhyttene til fiske og kos ble satt på land, brygga er nå ferdig og avfall og kapp ble brent, mens verkstedet ble ryddet for en inne-sesong med ulike gjøremål. I kveld var det med andre ord rydding og klargjøring for nye oppgaver som sto i fokus da dugnadsgjengen var samlet.

Det brant godt fra det store bålet som ble tent i kveld da kvist, kvast og ikke minst kapp fra arbeidet med brygga ble brent. Dugnadsgjengen har en klar målsetting om orden der vi jobber.
Det brant godt fra det store bålet som ble tent i kveld da kvist, kvast og ikke minst kapp fra arbeidet med brygga ble brent. Dugnadsgjengen har en klar målsetting om å holde orden der vi jobber.
Verkstedet ble bygget på dugnad i 2011/2012 og mest som et samlingssted for dem som skulle arbeide med verneverdige båter. Slik gikk det ikke. Verkstedet har i stedet blitt et lager for alt og "ikkeno".
Verkstedet ble bygget på dugnad i 2011/2012 og var ment som et samlingssted for folk med interesse for arbeid med verneverdige båter. Slik gikk det ikke. Verkstedet har i stedet blitt et lager for alt og “ikke no”. Nå ønsker dugnadsgjengen å ta dette fine lokalet tilbake. I kveld var det generalopprydding i det 50 kvadratmeter store rommet.

Verkstedet er nå klargjort for arbeid som skal komme utearealene til gode. Det betyr i første omgang at trapper som skal lette tilgjengeligheten  til båtplassene vil bli laget inne. I tillegg vi det bli laget vegger, gulv og tak på “sjøbuer” som skal plasseres ut på den nye brygga.  Det er gull verdt for dugnadsgjengen å ha til disposisjon et slikt verksted. I kveld ble dette ryddet og unødvendigheter kastet.

I kveld ryddet vi oss ut av sesongen 2016 og la med det grunnlaget for mye av det som skal skje i 2017.